5 Aralık 2010 Pazar

HOME-belgesel

Yann Arthus'un helikopterden süper ötesi fotoğraflarını çektiği sırada (adamın objektifi 1 metre!)  asistanının çektiği videolar ile hazırlandığını tahmin ettiğim (çoğunuzun belki de bildiği) harika belgeselden bahsetmem farz oldu: HOME.
Dün gece izledim ama ne yalan söyleyeyim, dünyanın gidişatını görünce depresyona girmedim değil. En iyimser ihtimalle kalmış 50 sene ömrü güzelim dünyamızın, buzlar eriyor, deniz seviyeleri yükseliyor, dünyanın suyu bitiyor, karbondioksit salınımı küresel ısınmayı hergün daha da hızlandırıyor gibi gerçekliklerle yüzleşmek acı vericiydi. Sonlara doğru her ne kadar iyimser bir hava yaratılmaya çalışılmışsa da, adamı bir saat acı şeylerle bombarde ettikten sonra, sondaki bir kaç dakika insanın moralini düzeltmiyor (ya da benimkini düzeltemedi). Kendim adına yaptığım çıkarımlar: tüketim alışkanlıkılarımı yeniden gözden geçirmek ve daha çok maddeyi geri dönüştürmek. Filmin yapımında 88.000 kişinin katkısı varmış, ekranda akan yazılar bitmek bilmiyor sonunda.
Bir eksiklik hissettim yalnız, "ekranın bir köşesinde görüntünün nerede çekildiğini yazsalar ya!" diye hayıflandım durdum ama bunu nedense en sonda yazılar geçerkenki sahnelerde gösterdikleri karelerde yapmışlar. Belki de dikkat, anlatılanlara ve görüntülere çekilmek istenmiştir. Belgesel bitince 80 günde dünya turunu çıkmış gibi oldum ama gezdiğim yerler turistik yerler değildi dostlar. Tekrar tekrar izlenesi görüntüler var ama dedim ya, çok dramatik, çok kötümser.. Ses kapatılıp izlenebilir :)

Dipnot: Araplar da amma abartmış heeee. Bir de müslüman olacaklar.

Aşağıdan fragmanını izleyebilirsiniz, youtube'dan tamamını izlemek için ise buradan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...