20 Şubat 2011 Pazar

Oscar'a doğru Vol. 2

bu seneki aday filmlerden birçoğunu hakkındaki kıçıkırık yorumlarıma yer verdiğim oscar'a doğru vol.1'den sonra geri kalan tüm filmleri izleyip onları da bu yazıda değerlendirmek niyetindeydim ama elimde olmayan bazı teknik sebeplerden dolayı halen birkaç aday filmi izleyememiş durumdayım-- ki bunlar aslında en iddialılardan olan Inception ile The Fighter. lakin ödül töreninin yaklaşması sebebi ile bu yazıyı yazmam artık farz oldu. birkaç şey demeye çalışalım bakalım:

Winter's Bone:  diğer bir aday film olan True Grit ile az da olsa benzerlikler taşıdığını düşündüğüm filmde, Jennifer Lawrance karşımıza, ailesini uyuşturucu satıcısı babasının başlarına sardığı dertlerden ve belalardan kurtarmaya çalışan Ree olarak karşımıza çıkıyor. zavallı annesi olan bitenlerden kafayı sıyırmış, evin tüm yükü ve ik küçük kardeşinin sorumluluğu Ree'nin omuzlarında. üstüne üstlük içerisinde oturdukları ev babaları tarafından ipoteklenmiş olduğundan evi kaybetmemek için babasını bulması gerekiyor ki işte o sahne filmin en vurucu yeri. dibine kadar dram dolu, gerçek olabilme ihtimali yüksek, inandırıcı bir film. izlemeye değer ama insanın sinirleri bozuluyor. Lawrance "en iyi kadın oyuncu" dalında aday gösterilmiş, ortaya koyduğu performans gayet iyi ama Natalie Portman'a karşı şansı yok gibi birşey.

The Social Network: kabaca Facebook'un kuruluş aşamasını ve daha sonra nasıl da parayı bulanın diğerlerini kazıklamaya çalıştığı vs. gibi şeylerin anlatıldığı bir film diye özetlesem çok mu vicdansız bir özet olur bilemedim. Mark Zuckerberg'i canlandıran Jesse Eisenberg'i sanki böyle hafif sorunlu, kod manyağı, asosyal ama masum bir tip göstermişler, o kısmı bana pek bir inandırıcı gelmedi. en iyi erkek oyuncu dalında aday gösterilmiş tabii hemen. iyi oynamış tamam ama Zuckerberg gerçekte nasıl bir tiptir bilmediğim için ne derece gerçekçi oynamış orasını bilemiyorum. ama Oscar'lık bir performans da göremedim ben açıkçası. bu dalda heykelcik kral 6. georg'a gidecek gibi. Justin Timberlake filmin sürprizi olmuş :)

Oscar ödül törenine artık çok az bir zaman kaldı. heyecanla bekliyorum... iyi pazarlar.

3 yorum:

  1. winter's bone'u beğendim. jennifer lawrence'ı da. yine de natalie portman'ın alacağını düşünüyorum senin gibi. the social network'u de beğendim. jesse eisenberg'i de. javier bardem'i izleyemedim henüz. james franco da iyiydi bence. eisenberg veya franco oscar alabilir de.

    not: blogunun tasarımını, kullandığın renkleri ve onları kullanma biçimini çok beğeniyorum. ah bir de header olsa ;)

    YanıtlaSil
  2. sevgili piktobet, öncelikle blogumla ilgili yazdiklarindan ne kadar mutlu oldum bilemezsin. stresli geçen şu günlerime resmen neşe oldu okuyunca. header için bir vakit ayarlayıp birşeyler yapamadım ama aklımda... sen de sanırsam biraz sadeleştirmelere gitmişsin blogunda. yorumlar kısmı kalkmış sanırsam göremedim. ben de seni severek takip ediyorum. sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. şu görseli görünce aklıma bu blog geldi ilkin. imageshack'a yükledim, mail adresin olmadığı için. kullan diye değil tabi ama bulunsun elinin altında ;)

    http://img156.imageshack.us/f/headerak.gif/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...