14 Kasım 2012 Çarşamba

nem ve ısı ölçer

uzunca bir süredir tchibo'nun müdavimi oldum... hele bayram öncesinde istanbul zeytinburnu'ndaki olivium alışveriş merkezindeki outlet şubesindeki %50lik indirimden dükkanı kaldıralıberi bağımlılığım iyice arttı. orijinal şeylere olan ilgimden dolayı her çarşamba satışa sunulan yeni temalarını dört gözle bekliyorum, email duyurularına abone oldum ve hatta almanya sayfalarını bile takip ediyorum, çünkü orada satışa çıkan tema 2-3 hafta sonra türkiye'de başlıyor.
malum bugün çarşamba ve ben iş çıkışı dayanamayıp yine uğrayıverdim. bu hafta sağlıkılı yaşam gibimsi bir tema var. eve iç ortamın nemini ve ısısını ölçmeye yarayan bir thermohydrometre aldım (bu ismi de şimdi uydurdum). bir keresinde bir yerde ortamların nem miktarının hissedilen sıcaklık üzerinde büyük etkisinin olduğunu ve örneğin 25derece az nemli ortamın 20derece ama uygun nemde ortamdan çok daha az konforlu hissedildiğini okumuştum. yani diğer bir deyişle iç ortamlardaki sıcaklığı ve nemi optimum aralıkta tutarak enerjiden tasarruf etmek mümkün ve böylece doğalgaz faturası biraz daha az gelir.
kadran üzerinde optimum aralıklar işaretli ve duruma göre kalorifere suluk takmanız ya da odayı havalandırmanız gerekiyor.
kışın evde psikolojik olarak üşüdüğüm zamanlarda termometresine bakıp beynimi ortamın aslında sıcak olduğuna ikna etmekte kullanmayı planlıyorum :)

fiyatı: 24,95TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...